Moje skróty

Schowek

Pokaż (3)

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Projekt edukacyjny "Połowa drogi..." - Informacje bieżące -

Nawigacja

Informacje bieżące

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Projekt edukacyjny "Połowa drogi..."

Szanowni Państwo,

projekt edukacyjny „Połowa drogi…” (do 25 lutego 2010r. funkcjonujący pod nazwą „W połowie drogi…”) od roku szkolnego 2008/2009 realizowany jest pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty we współpracy z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Biurem Edukacji Urzędu m.st. Warszawy. Biuro Edukacji realizuje projekt przez działającą w jego imieniu samorządową placówkę doskonalenia nauczycieli Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. W celu realizacji projektu Mazowiecki Kurator Oświaty powołał zespół, w skład którego wchodzą nauczyciele doradcy metodyczni i konsultanci edukacji matematycznej MSCDN i WCIES oraz przedstawiciel Kuratorium. Celem projektu jest umożliwienie nauczycielom matematyki szkół ponadgimnazjalnych, a od roku 2013 również gimnazjów, uzyskanie  informacji o poziomie kompetencji kluczowych z matematyki w odniesieniu do klasy i poszczególnych uczniów, budowanie komentarzy dydaktycznych wskazujących uczniom kierunki dalszego rozwoju, wykorzystanie informacji zwrotnej do modyfikowania planów dydaktycznych oraz badanie rozwoju umiejętności matematycznych uczniów poprzez wyznaczenie wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej. Badanie w obu typach szkół przeprowadzane jest dwuetapowo i obejmuje diagnozę umiejętności matematycznych uczniów na początku nauki w klasie pierwszej oraz diagnozę umiejętności matematycznych uczniów klasy drugiej lub trzeciej w przypadku technikum. Narzędzia diagnostyczne w projekcie „Połowa drogi…” są przygotowywane zgodnie z obowiązującą podstawą programową. Od 2014r. w szkołach ponadgimnazjalnych projekt realizowany jest w formie kursu doskonalącego on-line, podczas którego zadaniem nauczyciela – uczestnika kursu jest realizacja z grupą młodzieży określonego projektu edukacyjnego. Nowoczesna forma doskonalenia umożliwia nauczycielom dzielenie się własnym doświadczeniem zawodowym z nauczycielami z innych mazowieckich szkół, wymianę poglądów i obserwacji dotyczących diagnozy, trafności zadań badających kompetencje matematyczne uczniów, jest też okazją do doskonalenia umiejętności zdalnego komunikowania się. 

Szczegółowe informacje na temat realizacji projektu „Połowa drogi…” zamieszczane są systematycznie na stronie internetowej Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Szanowni Państwo, zapraszam do zapoznania się z opracowanymi przez Panią Elżbietę Ostaficzuk materiałami dotyczącymi realizacji projektu edukacyjnego „Połowa drogi…” w szkołach ponadgimnazjalnych województwa mazowieckiego. Pani Elżbieta Ostaficzuk jest doradcą metodycznym, nauczycielem konsultantem w zakresie matematyki Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jest również  współautorką projektu i członkiem powołanego przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty zespołu ds. realizacji projektu. Doświadczenie, profesjonalizm i zaangażowanie Pani Elżbiety Ostaficzuk w realizację projektu jest gwarancją wysokiej wartości i użyteczności w doskonaleniu zawodowym nauczycieli, nie tylko matematyki, zamieszczonych poniżej publikacji:

  1. Ewaluacja formatywna w projekcie „Połowa drogi…” – wieloaspektowa diagnoza umiejętności matematycznych;
  2. Ewaluacja formatywna w projekcie „Połowa drogi…” – wieloaspektowa anagnoza umiejętności matematycznych;
  3. Ewaluacja formatywna w projekcie „Połowa drogi…” – wieloaspektowa prognoza umiejętności matematycznych.

Podział publikacji na trzy części, jak sama autorka stwierdziła, w sposób naturalny narzucił się w związku z szukaniem odpowiedzi na pytania:

  1. „Jaki jest stan edukacji/umiejętności matematycznych w połowie drogi (tzn. przed egzaminem maturalnym) w szkołach ponadgimnazjalnych?”
  2. „Dlaczego tak jest?”
  3. „Czy można prognozować osiągnięcia uczniów na podstawie badań diagnostycznych i anagnostycznych?”

Mam nadzieję, że zawarte w publikacjach treści zainteresują Państwa i pobudzą do refleksji.

Z poważaniem

Barbara Niesłuchowska

Przewodnicząca Zespołu ds. realizacji projektu edukacyjnego

„Połowa drogi…”

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji 15.06.2016
Data modyfikacji 15.06.2016
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Barbara Niesłuchowska
Osoba udostępniająca informację:
Joanna Ogrodnik
do góry