Moje skróty

Schowek

Pokaż (3)

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Badanie potrzeb nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej w zakresie rozwoju zawodowego - Informacje bieżące -

Nawigacja

Informacje bieżące

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Badanie potrzeb nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej w zakresie rozwoju zawodowego

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje badanie w ramach projektu pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”.

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje badanie w ramach projektu pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”. Jest to projekt systemowy realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Częścią realizacji tego projektu jest Badanie potrzeb nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej w zakresie rozwoju zawodowego.

Wprowadzenie nowej podstawy programowej i obowiązku egzaminu maturalnego z matematyki wymuszają na nauczycielach edukacji wczesnoszkolnej i nauczycielach matematyki innej niż kilkanaście lat temu organizacji procesu nauczania, stosowania innych metod, rozwijania innych umiejętności. Aby sprostać temu zadaniu niezbędny jest ciągły rozwój zawodowy nauczycieli. Określenie obszarów, w których nauczyciele potrzebują wsparcia w tym zakresie, możliwe jest tylko poprzez poznanie ich potrzeb.

W związku z koniecznością przetestowania narzędzi badawczych w dniach 07.05.2012 – 30.06.2012 odbędzie się badanie pilotażowe w szkołach podstawowych i gimnazjach województwa mazowieckiego i lubelskiego.

Badanie pilotażowe będzie polegało na rozwiązaniu testu i wypełnieniu kwestionariusza przez nauczyciela matematyki lub nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Badanie przeprowadzą przeszkoleni ankieterzy firmy zewnętrznej, wyłonionej w drodze przetargu nieograniczonego we wcześniej ustalonym, dogodnym dla nauczyciela terminie i miejscu. Badania nie będą prowadzone w trakcie lekcji i nie będą zakłócać procesu dydaktycznego. Niektórzy nauczyciele mogą zostać poproszeni, jako eksperci, o udział w wywiadach na temat stosowanych narzędzi. Zapewniona zostanie poufność informacji oraz danych osobowych otrzymanych w szkole podczas badań.

Badania pilotażowe są niezwykle istotne. Ich celem nie jest ocena szkoły ani nauczyciela i jego umiejętności, ale weryfikacja narzędzi badawczych i poznanie opinii nauczycieli na temat założeń badania i stosowanych narzędzi. Dzięki temu będzie można udoskonalić narzędzia badawcze tak, aby w badaniu głównym możliwe było rozpoznanie rzeczywistych potrzeb nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej i określenie obszarów, w których potrzebują oni wsparcia.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z koordynatorem badania z ramienia IBE- panią dr Moniką Czajkowską (m.czajkowska@ibe.edu.pl, tel. 695 376 960) lub panią Grażyną Kraśniewską (g.krasniewska@ibe.edu.pl, tel. 783 912 652).
 

Metryczka

17.05.2012
Data publikacji 17.05.2012
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Magdalena Deluga
Osoba udostępniająca informację:
Magdalena Deluga
do góry