Program edukacyjny Kursor na Ursynowie
Rozpoczyna się następny etap programu edukacyjnego Kursor, realizowanego na warszawskim Ursynowie, którego celem jest podnoszenie kompetencji uczniów w zakresie nauk ścisłych i technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz zachęcanie nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii w nauczaniu
W najbliższym spotkaniu, które odbędzie się 1 grudnia w siedzibie NASK, udział wezmą laureaci pierwszego etapu konkursu, przeznaczonego dla uczniów klas VI z 15 szkół podstawowych na warszawskim Ursynowie. Ponad 60 uczestników będzie zapoznawać się z prezentacjami, wykładami video, animacjami oraz rozwiązywać zadania i uczestniczyć w eksperymentach związanych z naukami ścisłymi i nowymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
Kursor to program edukacyjny, realizowany pilotażowo od połowy października w szkołach podstawowych warszawskiego Ursynowa. Celem organizatorów – instytutu badawczego NASK oraz Fundacji Nauka i Wiedza, jest zwiększanie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystywania w dydaktyce nowoczesnych technologii i multimediów, rozwijanie kompetencji u uczniów w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych, nauk matematyczno-przyrodniczych oraz przedsiębiorczości, a także podnoszenie świadomości uczniów, nauczycieli, dyrektorów szkół i rodziców na temat zagrożeń sieciowych.
Program Kursor składa się z się z trzech modułów, dostosowanych do rożnych grup odbiorców - nauczycieli, uczniów i rodziców. Najbliższe spotkanie z uczniami realizowane jest w ramach tzw. Modułu Uczniowskiego. Z kolei Moduł Szkoleniowy, skierowany do nauczycieli, pedagogów oraz rodziców, obejmuje zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa w Internecie, IT oraz nowoczesnych technologii w dydaktyce. Na spotkaniach z przedstawicielami NASK i Fundacji Nauka i Wiedza, nauczyciele mogą zdobyć kompetencje do tworzenia szkolnych i pozaszkolnych programów nauczania. Ostatnim elementem projektu jest Moduł Multimedia, obejmujący zestaw materiałów multimedialnych dostępnych na stronie programu Kursor.