Moje skróty

Schowek

Pokaż (3)

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Prośba do dyrektorów szkół o równomierne obciążenie uczniów i uwzględnianie możliwości psychofizycznych uczniów. - Informacje bieżące -

Nawigacja

Informacje bieżące

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Prośba do dyrektorów szkół o równomierne obciążenie uczniów i uwzględnianie możliwości psychofizycznych uczniów.

07.04.2020

Warszawa,  7 kwietnia 2020 r.
Kuratorium Oświaty
w Warszawie

Al. Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa
 
KOG.552 112.2020

Państwo
Dyrektorzy Szkół 
województwa mazowieckiego

 

Szanowni Państwo,

w związku z ograniczeniem funkcjonowania jednostek systemu oświaty wprowadzono zdalne nauczanie. Jest to nowy sposób nauczania, który został wprowadzony w trybie nadzwyczajnym. Aby nauczanie odbywało się w sposób właściwy niezbędne jest współdziałanie oraz mobilizacja Państwa dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców i uczniów. Tylko wzajemna współpraca i odpowiedzialne podejście wszystkich do kształcenia zdalnego jest gwarancją sukcesu.

Zwracam się do Państwa z prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na równomierne obciążenie ucznia zajęciami w danym dniu, a także uwzględnienie możliwości psychofizycznych dzieci.

Przypominam, że zdalne nauczanie organizuje dyrektor szkoły uwzględniając zapisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty  w związku z zapobieganiem przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.). Zachęcam do skorzystania z poradnika przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, który zawiera wskazówki oraz inspiracje, jak prowadzić zajęcia zdalnie.

Niezwykle ważne zadania, w tym trudnym czasie, stoją przed dyrektorami szkół. To Państwo koordynujecie współpracę pomiędzy nauczycielami oraz między nauczycielami, uczniami i ich rodzicami.

Pamiętajmy, że nasz uczeń czeka na zajęcia lekcyjne w domu. Nie zawsze dysponuje sprzętem umożliwiającym aktywne uczestnictwo w lekcji. Nie zawsze także obok ucznia jest osoba wspierająca go w szkolnych obowiązkach. Zadbajcie Państwo o to, aby:

  • nauczyciele pamiętali o konieczności indywidualizacji pracy z uczniem,
  • ustalać treści nauczania do realizacji w poszczególnych dniach/tygodniach w sposób uwzględniający higienę pracy umysłowej ucznia i jego prawo do odpoczynku,
  • zapewnić każdemu uczniowi i jego rodzicom możliwość konsultacji z nauczycielami,
  • wziąć pod uwagę sytuację rodzinną ucznia i ograniczone możliwości korzystania
    z komputera i Internetu (zdalna praca rodziców, rodzeństwo).

Jednocześnie przypominam, że zgodnie z § 6 ust. 3 ww. rozporządzenia organ prowadzący jednostki systemu oświaty może użyczyć sprzęt niezbędny do realizacji przez ucznia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia. 

Wiem, że to trudny czas dla nas wszystkich. Choć jesteśmy odizolowani tworzymy przecież oświatową wspólnotę. Wsłuchajmy się w głos tych, dla których pracujemy, w głos naszych uczniów i ich rodziców. Tylko wtedy nasza praca przyniesie nam satysfakcję.

Dziękuję za Państwa pracę i  zaangażowanie.                                                                              

Z poważaniem,

Mazowiecki Kurator Oświaty
/-/
Aurelia Michałowska

 

 

Metryczka

Data publikacji 07.04.2020
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Zofia Rudzińska
Osoba udostępniająca informację:
Przemysław Ogonowski
do góry