Bezpłatne szkolenia dla nauczycielek i nauczycieli w ramach projektu „Lekcja:Enter” - ostatnia edycja szkoleń.
“Lekcja:Enter” to projekt umożliwiający nauczycielom podniesienie swoich kompetencji cyfrowych i metodycznych tak, aby mogli włączyć do procesu dydaktycznego technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK). To projekt edukacji cyfrowej skierowany do nauczycielek i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w ramach którego prowadzone są bezpłatne szkolenia z doskonalenia kompetencji cyfrowych oraz metodyki zastosowania TIK w procesie dydaktycznym. Jest on realizowany w ramach „Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa” ze środków Unii Europejskiej i budżetu Rzeczypospolitej Polskiej, przez partnerstwo w składzie: Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytut Spraw Publicznych. Większość szkoleń jest obecnie prowadzonych w formie aktywnych warsztatów online.
Szkolenia odbywają się teraz na nowych zasadach – tylko 18 godzin szkolenia, brak konieczności pisania scenariuszy lekcji i skierowane są do szkół, które nie wzięły dotychczas udziału w szkoleniach oferowanych w ramach projektu „Lekcja:Enter” lub które chciałyby objąć szkoleniami większą liczbę nauczycieli i nauczycielek.
Obecnie trwa ostatnia edycja szkoleń w ramach projektu, w ramach której liczba miejsc na szkoleniach jest ograniczona.
Szkolenia trwają tylko do końca października br., dlatego też skorzystają z nich osoby, które zgłoszą się odpowiednio wcześniej.
Nauczyciele i nauczycielki zgłaszają się na szkolenia samodzielnie. Zgłaszając się do projektu, należy wybrać jednego z realizatorów szkoleń w danym województwie.
Informacje, jak zgłosić się do projektu “Lekcja:Enter”, znajdują się na stronie: https://lekcjaenter.pl/
Zakres zagadnień objętych szkoleniami znajduje na tej samej stronie, w zakładce „O szkoleniach”.
Ramowy program szkolenia nauczycieli, realizowany w ramach projektu „Lekcja:Enter” został opracowany przez ówczesną Radę ds. Informatyzacji Edukacji i odpowiada na wyzwania XXI wieku. Nie ma w nim miejsca na model szkoły bazujący na nauczaniu pamięciowym, metody wymagające jedynie słuchania lub czytania, nieangażujące uczniów. Narzędzia cyfrowe, które w szybkim tempie i na niespotykaną wcześniej skalę zmieniają szkołę, stwarzają szansę transformacji edukacji w kierunku adekwatnym do zmieniającego się świata.
Badania pokazują, że nauczyciele i nauczycielki uczestniczący w projekcie „Lekcja:Enter” nie tylko podnieśli swoje kompetencje cyfrowe, ale także znacznie częściej wykorzystują narzędzia cyfrowe w nauczaniu. Kilkakrotnie zwiększył się odsetek nauczycieli i nauczycielek często korzystających w nauczaniu z oprogramowania umożliwiającego współpracę z innymi, tworzenie wirtualnych klas, aplikacji do tworzenia quizów czy komputerowych gier edukacyjnych.