Edukacja włączająca - platforma do konsultacji społecznych
Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej została uruchomiona platforma do konsultacji społecznych dotyczących wstępnych rekomendacji w zakresie podniesienia jakości edukacji włączającej w codziennej praktyce przedszkoli i szkół.
Uwagi i opinie można zgłaszać do 5 grudnia 2018 r.
Poszczególne rekomendacje odnoszą się do różnych obszarów systemu edukacji włączającej uwzględnionych w pracach analitycznych. Rekomendacje mają charakter strategii opartych na mocnych stronach polskiego systemu oświaty i zwracają uwagę na kwestie wymagające refleksji.
Rekomendacje zostały opracowane przez Europejską Agencję do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej w projekcie pn. Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce, realizowanym z inicjatywy polskiego Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach Programu Wsparcia Reform Strukturalnych Komisji Europejskiej.
Celem projektu jest wsparcie Ministerstwa Edukacji Narodowej w przygotowaniu zmian prawnych oraz działań, które umożliwią rzeczywiste wdrożenie edukacji włączającej, która rozumiana jest jako edukacja o wysokiej jakości dla wszystkich uczniów, a zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów rozumiane jest jako wartość, a nie problem przedszkola czy szkoły.
Na podstawie wszystkich zebranych informacji zwrotnych rekomendacje zostaną zaktualizowane, a ich ostateczna wersja będzie dostępna na początku 2019 r.