„Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego" (PO KL, Priorytet III)
Instytut Badań Edukacyjnych realizuje w ramach projektu systemowego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego" (PO KL, Priorytet III) badanie polegające na obserwacji lekcji z użyciem aplikacji komputerowej w wylosowanych 34 szkołach podstawowych
Instytut Badań Edukacyjnych realizuje w ramach projektu systemowego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego" (PO KL, Priorytet III) badanie polegające na obserwacji lekcji z użyciem aplikacji komputerowej w wylosowanych 34 szkołach podstawowych. Po dokonaniu obserwacji w tych samych placówkach przeprowadzony zostanie wywiad z dyrektorem szkoły lub jego zastępcą, wywiad z nauczycielem oraz ankieta wypełniana przez uczniów.
Głównym celem badania, realizowanego w okresie wrzesień - grudzień 2014 roku, jest zebranie danych dotyczących procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych. Obserwacji poddane zostaną lekcje języka polskiego, matematyki, przyrody oraz historii i społeczeństwa w klasie VI.
Na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych badanie terenowe realizuje firma PBS Sp. z o.o. Na pytania związane z badaniem odpowiadają:
· Koordynator badania ze strony PBS p. Maciej Boryczko (e-mail: maciej.boryczko@pbs.pl,
tel. 608 575 514),
tel. 608 575 514),
· p. Paweł Penszko z Instytutu Badań Edukacyjnych (e-mail: p.penszko@ibe.edu.pl, tel.: 22 241 17 120).