Moje skróty

Schowek

Pokaż (3)

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - Informacje bieżące -

Nawigacja

Informacje bieżące

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną i okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi przygotowuje badanie Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego.

Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną i okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi przygotowuje badanie Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego. Jest to projekt badawczy stanowiący kolejny etap realizacji projektu systemowego Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego realizowanego ze środków Europejskiego Funduszy Społecznego. Badanie będzie mieć formę zgodną z zasadami przeprowadzania matury z języka polskiego, które zaczną obowiązywać od roku 2015.

Zasadniczym celem Diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego jest przybliżenie uczniom obecnych klas II liceum nowej formuły egzaminu maturalnego oraz ocena stopnia realizacji podstawy programowej na poziomie podstawowym. Po przeprowadzeniu badania IBE opracuje dla szkół narzędzia metodyczne pomocne w przygotowaniu uczniów do egzaminu. Ponadto w ramach projektu eksperci IBE przeprowadzą z nauczycielami szkół biorących udział w badaniu warsztaty, na których zostaną omówione wyniki badania i przedstawione rekomendacje dydaktyczne.

Badanie odbędzie się 10 czerwca 2014 r. o godzinie 9.00 i zostanie przeprowadzone zgodnie z procedurami obowiązującymi na egzaminie maturalnym z języka polskiego. Wezmą w nim udział uczniowie z 50 liceów z całego kraju. IBE dostarczy do tych szkół wszystkie niezbędne materiały badawcze, w tym zeszyty testowe dla uczniów. Pozostałe licea będą mogły skorzystać z arkuszy egzaminacyjnych opracowanych na potrzeby badania, pobierając je z przeznaczonych dla dyrektorów szkół serwisów internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych. W losowaniu próby badawczej zostały zastosowane zaawansowane procedury statystyczne, dlatego istotne dla poprawnego wnioskowania o poziomie osiągnięć uczniów jest to, aby w badaniu wzięły udział wszystkie wylosowane licea. Ważne dla systemu edukacji jest również to, aby jak najwięcej szkół skorzystało z udostępnionych na stronach OKE zeszytów testowych i przeprowadziło badanie we własnym zakresie.

Metryczka

25.03.2014
Data publikacji 25.03.2014
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Dominika Stodolak
Osoba udostępniająca informację:
Dominika Stodolak
do góry