Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
Instytut Badań Edukacyjnych przystępuje do realizacji drugiej edycji Badania umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum. Celem badania jest sprawdzenie, do jakiego stopnia, podczas nauki w gimnazjum, uczniowie opanowali umiejętności historyczne
Instytut Badań Edukacyjnych przystępuje do realizacji drugiej edycji Badania umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum. Celem badania jest sprawdzenie, do jakiego stopnia, podczas nauki w gimnazjum, uczniowie opanowali umiejętności historyczne oraz na ile trwale przyswoili sobie wiadomości przekazywane na lekcjach historii w gimnazjum. Równie ważne jest także zdiagnozowanie, na ile wiadomości i umiejętności pozyskane w trakcie edukacji gimnazjalnej stanowią podstawę do samodzielnego rozwiązywania problemów historycznych.
Badanie prowadzone jest w szkołach ponadgimnazjalnych i realizuje je - wybrana w trybie przetargu - firma Inny Format sp. z o.o. Będzie ono polegało na rozwiązaniu przez uczniów jednej z klas pierwszych i jednej z klas drugich testu historycznego złożonego z zadań zamkniętych oraz wypełnieniu ankiety dotyczącej zainteresowań historycznych uczniów. Badanie odbywać się będzie we wrześniu i październiku 2014 r.
Działania badawcze są prowadzone w ramach projektu systemowego Entuzjaści Edukacji, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.