Moje skróty

Schowek

Pokaż (3)

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Prapremierowe otwarcie Strefy Nowych Technologii w Centralnym Przystanku Historia IPN im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego - Doskonalenie i kształcenie -

Nawigacja

Doskonalenie i kształcenie

Prapremierowe otwarcie Strefy Nowych Technologii w Centralnym Przystanku Historia IPN im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego

Informujemy, że  w terminie od 6 do 11  maja 2024 r. odbędzie się prapremierowe otwarcie Strefy Nowych Technologii w Centralnym Przystanku Historia IPN im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

Ilość miejsc jest ograniczona (30 osób na godzinę), dlatego obowiązuje wcześniejsza rezerwacja na stronie wydarzenia.
Strefa Nowych Technologii jest miejscem, gdzie historia spotyka się z nowoczesnymi technologiami, tworząc niezapomniane doświadczenia edukacyjne. Na wyciagnięcie ręki dostępne będą wszystkie projekty Biura Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej:

  • „Lotnicy – wojna w przestworzach” czyli gamingowy projekt edukacyjny, którego akcja dzieje się podczas II wojny światowej. Gra podzielona jest na dwie części: zręcznościową i edukacyjną. W pierwszej misji Twoim zadaniem jest zestrzelenie wrogich samolotów. Natomiast druga część polega na zwiedzaniu precyzyjnie odwzorowanego hangaru, w którym stacjonowali polscy piloci.
  • „Gra Szyfrów VR” –  ukazująca mało znane dokonania polskich kryptologów. Zadaniem gracza jest złamanie bolszewickiego szyfru i unieszkodliwienie pancernych pociągów wroga. Rzecz dzieje się podczas wojny polsko-bolszewickiej w 1920 roku. 
  • „Szybowcowa ‘87” – aplikacja, dzięki której masz możliwość zwiedzania peerelowskiego mieszkania we Wrocławiu, w którym drukowana była prasa podziemna. Mieszkanie jest w pełni interaktywne, możesz więc powielić kolejne kopie niepodległościowej prasy, podsłuchać przez radio rozmowy funkcjonariuszy SB czy obejrzeć „Dziennik Telewizyjny”.
  • „Warsaw Rising” czyli gra, w której gracz wciela się w dowódcę drużyny, a jego zadaniem jest przeprowadzenie zespołu przez 63 dni Powstania Warszawskiego. To wymaga sprytu, umiejętności strategicznego myślenia i podejmowania trudnych decyzji. 
  • „Świadectwo poMOCY” – filmowa etiuda zrealizowana w technologii VR opowiadająca o historii Błogosławionej rodziny Ulmów, która dała schronienie Żydom wbrew zakazom okupanta. Niestety wskutek donosu cała rodzina, wraz z ukrywanymi Żydami została stracona. To wzruszająca opowieść zrealizowana w poruszający sposób.
  • „Cyfrowi Bohaterowie” projekt przybliżający historię powstania Wolnych Związków Zawodowych.

Całość zamknięta w duchu najnowszych technologii oraz gamingu.

Metryczka

Data publikacji 26.04.2024
Data modyfikacji 26.04.2024
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
INSTYTUT PAMIĘCI NARODOWEJ BIURO NOWYCH TECHNOLOGII
Osoba udostępniająca informację:
Joanna Ogrodnik
do góry