Moje skróty

Schowek

Pokaż (3)

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Publikacje dotyczące edukacji włączającej - Edukacja włączająca -

Nawigacja

Edukacja włączająca

Publikacje dotyczące edukacji włączającej

26.08.2020

Zachęcamy do zapoznania się z aktualnymi publikacjami dotyczącymi edukacji włączającej. Poniżej zamieszczono linki do stron, z których można pobrać opracowania.

Przypominamy, iż w zakładce dotyczącej edukacji włączającej na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej (https://www.gov.pl/web/edukacja/edukacja-wlaczajaca) znajdują się aktualne informacje dotyczące organizacji kształcenia, wychowania i opieki dla uczniów i dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Ponadto na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji (https://www.ore.edu.pl/category/ksztalcenie-i-wychowanie/uczen-zdolny/) w zakładce „kształcenie i wychowanie” zamieszczane są artykuły oraz opracowania dotyczące pracy z uczniem zdolnym, uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz z zakresu resocjalizacji i socjoterapii.

  • TWORZENIE WARUNKÓW EDUKACYJNYCH DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM

http://www.bc.ore.edu.pl/dlibra/doccontent?id=880

Publikacja stanowi ukłon stronę tworzenia indywidualnych warunków pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Zawiera propo­zycje wprowadzenia zasad służących stworzeniu warunków, które ułatwią tego typu uczniom osiągnięcie sukcesu edukacyjnego.

 

  • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA W PRZEDSZKOLU I SZKOLE

http://czytelnia.frse.org.pl/edukacja-wlaczajaca-w-przedszkolu-i-szkole/

Książka w całości poświęcona jest edukacji włączającej. Zawiera przegląd aktualnych wyników badań na temat kluczowych aspektów edukacji włączającej, analizę modelu szkoły i przedszkola włączającego oraz prezentacje rozwiązań służących zaspokajaniu potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wybitnie zdolnych i migrujących.

 

  • UCZEŃ Z ZESPOŁEM ASPERGERA W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ

https://www.ore.edu.pl/2017/03/poradnik-uczen-z-zespolem-aspergera-w-szkole-ogolnodostepnej/

 

Poradnik dla nauczycieli poszukających skutecznych rozwiązań w nauczaniu ucznia z zespołem Aspergera.

 

·EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA – SERIA PUBLIKACJI

https://www.ore.edu.pl/2019/09/edukacja-wlaczajaca-seria-publikacji/

Broszury tworzą kompleksowe źródło aktualnej wiedzy na temat podstaw prawnych i sposobów realizowania inkluzji w edukacji, zwracając uwagę na konieczność współpracy placówek oświatowych z rodzicami uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) oraz poradniami psychologiczno-pedagogicznymi

 

·EDUKACJA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I SPRZĘŻONĄ

https://www.ore.edu.pl/2017/01/edukacja-uczniow-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-i-sprzezona/

W opracowaniu zwrócono uwagę na ważne aspekty pracy edukacyjno-wychowawczej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną oraz zaprezentowano metody pracy, które mogą być inspiracją dla nauczycieli pracujących w szkołach ogólnodostępnych lub specjalnych i specjalistów z placówek.

 

  • OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE W EDUKACJI WŁACZAJĄCEJ

https://www.european-agency.org/sites/default/files/implementing-inclusive-assessment_implementing-inclusive-assessment-graphic-pl.pdf

Publikacja Europejskiej Agencji ds. Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej dotycząca oceniania przyjaznego dzieciom i uczniom.

 

  • PUBLIKACJE (w języku polskim) Europejska Agencja na rzecz Rozwoju Edukacji Specjalnej i Włączającej

https://www.european-agency.org/Polski/publications

 

·PUBLIKACJE DLA SPECJALISTÓW Z PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH

https://www.ore.edu.pl/2018/10/publikacje-dla-specjalistow-z-poradni-psychologiczno-pedagogicznych/

 

Metryczka

Data publikacji 26.08.2020
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Agnieszka Woroniecka-Borowska
Osoba udostępniająca informację:
Przemysław Ogonowski
do góry