Moje skróty

Schowek

Pokaż (3)

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Informacja Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie adaptacji podręcznika dla uczniów niepełnosprawnych - Aktualności -

Nawigacja

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Informacja Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie adaptacji podręcznika dla uczniów niepełnosprawnych

Warszawa,  3 września 2015 r.
Kuratorium Oświaty
w Warszawie

Al. Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa
 
 

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej http://naszelementarz.men.gov.pl/pobierz/ w zakładce Adaptacje dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dostępne są podręczniki: „Nasz elementarz” (klasa I SP) i „Nasza szkoła” (klasa II SP) w wersji zaadaptowanej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:

  • dla uczniów niewidomych – w alfabecie Braille’a,
  • dla uczniów słabowidzących – w druku powiększonym,
  • dla uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu: niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, afazją,
  • Zeszyt piktogramów,
  • Wersja multimedialna dla uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu: niesłyszących lub słabosłyszących
     
  • Wersja dla nauczyciela - podręcznik dla uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu: niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, afazją,
  • Wersja dla nauczyciela – podręcznik dla uczniów niewidomych w alfabecie Braille’a,
  • Nasz język polski – książka pomocnicza do wczesnoszkolnej edukacji językowej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Zachęcamy szkoły do korzystania z wersji elektronicznych ww. adaptacji oraz o upowszechnienie informacji o ww. poradnikach dla nauczycieli i książce pomocniczej do wczesnoszkolnej edukacji językowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Szkoły mogą dowolnie korzystać z ww. wersji elektronicznych, natomiast w wersji wydrukowanej na zlecenia i ze środków MEN, mogą zamawiać wyłącznie następujące adaptacje:

  • dla uczniów niewidomych - w alfabecie Braille’a;
  • dla uczniów słabowidzących - w druku powiększonym;
  • dla uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu: niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, afazją;
  • Zeszyt piktogramów;
  • Wersja multimedialna dla uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu: niesłyszących i słabosłyszących.

Szkoły mogą składać zamówienia wyłącznie:

  1.  dla uczniów z ww. określonymi niepełnosprawnościami – jeżeli są już zapisani uczniowie do tych szkół.
    Nie można zamawiać podręczników ”na zapas”, 
  2. jeżeli nauczyciel będzie faktycznie korzystał z ww. podręczników.
    Nie ma obowiązku zamawiania tych adaptacji dla szkoły,
  3. nie ma możliwości zamawiania egzemplarzy dodatkowych np. dla nauczyciela, do biblioteki, drugiego egzemplarza dla ucznia, itp.
    Liczba zamawianych adaptacji jest taka sama jak liczba uczniów, którzy będą z tej adaptacji korzystać,
  4. przed zamówieniem, nauczyciel powinien wnikliwie zapoznać się z adaptacjami, tak aby nie zwracać podręcznika z uwagi na nieprawidłowy wybór rodzaju adaptacji.

Nie należy dublować zamówień w przypadku niedostarczenia, najpierw należy wyjaśnić sprawę w Departamencie Zwiększania Szans Edukacyjnych MEN.
 

Mazowiecki Wicekurator Oświaty
- //-
Albert Stoma

 

Metryczka

Data publikacji 04.09.2015
Data modyfikacji 07.09.2015
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Anna Krzyczkowska
Osoba udostępniająca informację:
Magdalena Teper
do góry